۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۸

فرماندار شاهرود خبر داد؛

معافیت‌های مالیاتی صنایع شاهرود در صورت مدرسه سازی

معافیت‌های مالیاتی صنایع شاهرود در صورت مدرسه سازی

شاهرود- فرماندار شاهرود گفت: صنایع شهرستان در صورتی که به مدرسه سازی کمک کنند، مشمول برخی معافیت‌ها از جمله معافیت‌های مالیاتی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی ظهر پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی گلزار شهدای گمنام شاهرود با حضور امام جمعه این شهر، ضمن اشاره به انتقادهای وارده بر دو شیفت بودن بسیاری از مدارس شهرستان شاهرود، تاکید کرد: کمبود فضای آموزشی نسبت به دانش آموزان از جمله مشکلات منطقه است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفته است، تاکید کرد: انتظار ما این است که اداره کل نوسازی مدارس استان سمنان برای حل و یا دست کم کاهش معضل مدارس دو شیفت اقدام عاجلی را در شهرستان شاهرود صورت دهد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه ظرفیت قانونی برای خیران مدرسه‌ساز در برنامه هفتم توسعه تعریف شده است، تاکید کرد: ما در شاهرود از ظرفیت خوب خیران مدرسه ساز بهره مند هستیم اما نیاز است که از دیگر ظرفیت‌ها هم بهره گیری شود.

جلالی با بیان اینکه صنایعی که در شهرستان شاهرود مستقر هستند در صورتی که به مقوله مدرسه سازی و کمک به ساخت مدارس ورود کنند، از معافیت‌های مالیاتی بهره مند خواهند شد، تاکید کرد: تلاش داریم از این طریق همراهی صنایع را در امر مدرسه سازی جلب کنیم.

وی با بیان اینکه مصوبه‌ای وجود دارد که طبق آن خیران، کارفرمایان و صاحبان صنایع در صورت سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش از معافیت‌ها بهره مند خواهند شد، افزود: ما نیز در مجموعه دولت تلاش می‌کنیم که اعتبارات این حوزه به خوبی جذب شود.

کد خبر 6252821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha